SPY GALLA

Måste bara få skriva av mig , är helt sjukt utmattad och slut i huvudet just nu...
Som ni vet har Ebba sovit väldigt dåligt sedan hon va 6 månader gammal hon brukade vakna allt från 15 gånger på en natt till flera gånger i timmen.. Dock vände det nu för ett par månader sen och blev jätte mycket bättre på bara några dagar. Hon började vakna mindre och tillslut va det vaken perioder på 1-2 gånger per natt och någon natt sov hon till och med hela natten..
Det va ju jätte bra då vi båda blev mycket piggare/gladare och orkade mer om dagarna! Givetvis trodde jag ju att detta skulle hålla i sig nu.. Men nää.. Nu består kvällarna av protester, skrik/gråt och en massa trams när jag går och lägger henne. När Jesper går och lägger henne så går det fort & inga problem alls. Jag försöker skapa rutiner när det gäller läggdags. Vi äter lite gröt, byter om till pyjamas , smörjer in henne , bortsar tänderna och säger godnatt.
Precis som man ska göra för att skapa en trygghet. Men ändå slutar det oftast med att Ebba gråter och jag är irriterad för att jag känner mig så värdelös.
Ikväll gick jag och la henne vid halv 8 , vid fem över halv 9 somnade hon äntligen efter mycket om och men.. Förhoppningsvis kommer hon sova några timmar nu innan hon börja vakna.. Härom natten vaknade hon 7 gånger på en timme..
Så mina dagar består av en jäkla huvudvärk och en trött/ledsen bebis som bryter ihop (inte alltid men ofta) så fort hon tycker det blir fel. Jag vill ju givetvis inte att hon ska gråta för jag vet att till 99% är hon ju trött så jag plockar upp henne och tröstar henne..
Jag älskar Ebba mer än allt i hela världen och vill givetvis göra det bra för henne, men just nu känner jag mig maktlös.. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra för att hon ska bli trygg med mig om det nu är problemet.. Jag har försökt med allt (verkligen allt)
Jag försöker hålla mig lugn och vara bestämd men jag vill verkligen inte att hon ska gråta så då plockar jag upp henne och låter henne somna på mig istället.
Rutiner försöker vi få i ordning på nu då hon började på dagis förra veckan.
Men men jag får väl hoppas på att det blir bättre och att mitt lilla hjärta får börja sova ordentligt då hon behöver sömnen! <3
Nä nu ska jag slänga mig i duschen sen sova!! GODNATT..
Mimmi, okänd för dig.
2013-10-06 @ 12:33:08

Du verkar vara en otrolig mamma som är ärlig för både dig själv och din omgivning!

Du verkar vara en otroligt härlig person som är värd allt underbart som livet kan ge!

Svar: Tack för dem orden! 💕
Linn




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0