allt handlar bara om ditt barn?!

Sen jag fick barn så har en del av mina "vänner" plockat bort mig på facebook och när jag frågar varför får jag ofta svaret "för att allt handlar mest om ditt barn.."
Då har jag en liten fråga till dig som resonerar så.. Hur tänker du när du ger mig det svaret? har du någonsin tänkt på att för mig är inte Ebba BARA MITT BARN utan för mig är hon hela min värld? från att jag stiger upp på morgonen tills jag går och lägger mig på kvällarna så handlar mina dagar om henne! Allt jag gör, gör jag ihop med henne och allt jag planerar på att göra kommer hon också att vara med på..

Jag är med Ebba 24/7 och har inte jag då rätten att lägga ut mitt liv ihop med mitt barn på min sida utan att folk ska störa ihjäl sig på detta? jag gnäller väl inte på dig för att du lägger ut bilder på dina djur eller för att du varje helg skryter om dina fylleskandaler eller för att du hela tiden skryter om dig själv hur duktig du är och jag gnäller väl inte på dig din egenkära jävel som lägger ut minst 2 bilder om dagen på dig själv eller på den som gör 30 statusuppdateringar på en dag!!
Nä för det är inget som stör mig utan det är ditt val och är jag inte intresserad av att kolla då bläddrar jag ju bara förbi.. Jag tar ju inte väck en vän för att jag inte orkar läsa om sånt som de lägger ut som jag inte tycker är intressant? Det är så fruktansvärt tråkigt att folk har blivit så jävla trångsynta rent ut sagt att man inte kan glädjas åt andra utan man måste alltid hitta något negativt och med det kommer vi till min andra undran...
Varför stör sig folk på att man skriver så himla "perfekta" statusuppdateringar på FB? jag läser ju hellre om positiva saker än om negativa? jag vill inte veta när du och din partner bråkade eller när ditt barn är jobbigt! För alla har vi det så men ger det dig något om jag skulle skriva negativa saker om att jag och Jeppe bråkar eller att jag tycker att det kan vara påfrestande när Ebba är trotsig? Nä trodde inte det va! jag menar när jag sitter och läser negativa saker då blir jag själv det.. Men bara för att jag väljer att inte dela mina negativa saker med er så betyder inte det att jag har ett perfekt liv.. I detta hushåll bråkar vi om det mesta som vanliga par. Ebba är inget underbarn, hon trotsar, tar sönder saker och lyssnar inte på mig.. Men det hör till barn är sådana. Så vad hjälper det mig att sitta och gnälla till folk om hur jobbigt det är med en unge som trotsar? visst jag kan skämta med glimten i ögat om min "huligan".. Men som sagt allt jag skriver är oftast med glimten i ögat.
Jag blir bara så jävla trött och spyfärdig på denna protest som har börjat mot oss med barn det är nästa folk med barn vs folk utan barn... Jag tycker absolut inte man ska dela in folk i kategorier men i detta fallet är det så.. En propaganda och jag har hört att det finns dem som börjat kalla Facebook för babybook.. Seriöst? Inget liv eller bara jävligt avundsjuk? Låt mig skriva om Ebba och låt mig ha mitt perfekta liv.. Jag har det nog mycket bättre än dig som stör dig på att allt bara handlar om mitt barn... Ja hon är bara mitt barn.. Bara mitt fantastiska lilla barn.. och jag älskar henne mer än allt i världen och är det jobbigt för dig? ja då är du fri att gå när som..
Sussi
2013-09-29 @ 03:17:53

Jag känner igen det där och du är inte ensam om detta :/

Sofie Holgersson
2013-09-29 @ 08:46:44
URL: http://sholgersson.bloggplatsen.se

Du har så rätt när man får barn handlar 99%om bara dem. Och 1%om mamman men barnen går först i allt. Ebba är en sådan falt flicka det är alltid lika kul när du lägger kort på henne man blir glad av det:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0